نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی و دسترسی پزشکان به پرونده الکترونیک سلامت بیماران خواهد شد.

 اجرای طرح نسخ الکترونیک باعث جلوگیری از خدمات القایی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مهدی مفتح؛ نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح نسخ الکترونیک فواید بسیاری دارد گفت: کوچکترین مزیت این طرح حذف کاغذ است و اثرات مهم‌تری نظیر در دسترس بودن پرونده الکترونیک بیمار و دسترسی به اطلاعات لازم از سوی پزشک و نیز جلوگیری از خدمات القایی را می‌توان از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

او با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخ الکترونیک در مراکز درمانی استان اظهار داشت: این طرح مزیت‌های فراوانی دارد و باید به سمت آن رفت، اما باید زیرساخت‌هایش نیز فراهم شود و امیدوارم نواقص هرچه سریع‌تر برطرف شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته انتظار نداریم در روز اول اجرای طرح نواقصی نباشد و به طور کامل اجرایی شود، اما طبیعتا همزمان با آن باید مشکلات را حل کرد، به نحوی که بیماران در دریافت خدمات دچار مشکل نشوند. رفع مشکلات و اجرای طرح باید موازی پیش رود و به تدریج سیستم نوین جایگزین سیستم قبلی شود.

مفتح با تاکید به اینکه برخی از پزشکان ممکن است تجویز‌هایی نظیر عکس‌برداری، سونوگرافی، MRI بیش از حد و غیر ضروری داشته باشند گفت: با اجرای نسخ الکترونیک می‌توان شاهد اصلاح رفتار آن‌ها و تجویز درست و منطقی شد.

او در خصوص اجرای آزمون وسع گفت: این طرح‌ها اگر به درستی اجرایی شوند بسیار سودمند خواهند بود. امیدوارم کسانی که توانایی مالی ندارند از خدمات بیمه رایگان سلامت برخوردار شوند و نباید برای شهرستان‌ها سقفی در این نوع خدمات تعیین کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم آزمون وسع به درستی اجرایی و کسانی که توانایی مالی ندارند به درستی شناسایی و از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.